Galeria

Aktualności

Data dodania: 2013-06-18

Wymiana młodzieżowa

W czerwcu dziesięcioosobowa grupa uczennic i uczniów Żeroma pod opieką pani Katarzyny Sowy i pani Iwony Franiel spędziła tydzień na wymianie uczniowskiej z Clemens-August-Gymnasium w Cloppenburgu.

Po szesnastogodzinnej podróży dotarliśmy na miejsce. Na przystanku oczekiwali nas partnerzy z wymiany. Z każdą kolejną chwilą bariery językowe zacierały się, a my realizowaliśmy program przeznaczony na niedzielę.

W poniedziałkowy ranek spotkaliśmy się w szkole, by zintegrować się poprzez zabawy. Następnie przeszliśmy do skansenu, gdzie dowiedzieliśmy się trochę o historii Cloppenburga. Atrakcją tego dnia było pieczenie chleba, który potem zabieraliśmy do domu. Po południu spotkaliśmy się w parku, aby porozmawiać i pograć w piłkę.

Galeria zdjęć>>

Galeria filmów>>

Miejscem naszego spotkania we wtorek była stacja kolejowa, a przystankiem docelowym Oldenburg. Podążając za przewodnikiem poznawaliśmy wielowiekową historię tego miasta. W kolejnym dniu, po dwugodzinnej podróży pociągiem, zwiedzaliśmy portowe miasteczko Leer.

Na czwartek mieliśmy zaplanowaną rowerową wycieczkę do parku linowego położonego 15 km od Cloppenburga. Po trudach dotarliśmy na miejsce, by korzystać z przygotowanych atrakcji. W czasie jazdy nie obyło się bez niespodzianek, lecz na szczęście wszyscy dotarli bezpiecznie na miejsce. Po powrocie do szkoły był zorganizowany wspólny grill. Każdy wraz ze swoim partnerem z wymiany spędził całe popołudnie.

Ostatniego dnia wizyty w Niemczech zostaliśmy zaproszeni do szkoły, aby wspólnie zjeść śniadanie oraz obejrzeć film w wersji angielskiej. Potem mogliśmy zakupić ostatnie pamiątki do domu. O 15:30 spotkaliśmy się wraz z naszymi gospodarzami na przystanku autobusowym. Wszyscy się pożegnaliśmy, lecz wiemy, że zobaczymy się wkrótce, gdy oni przyjadą do Polski.