Galeria

Aktualności

Data dodania: 2013-10-22

Wymiana młodzieżowa

W niedzielę, 29 września, po trzech miesiącach ponownie spotkaliśmy się z naszymi partnerami z wymiany. Tym razem to kilkunastu uczniów z gimnazjum w Cloppenburgu przyjechało do Bytomia, by poznać nasze miasto, a także kawałek naszego kraju. Z dworca autobusowego odebraliśmy ich wspólnie z naszymi rodzicami, następnie zabraliśmy ich do swoich domów, by mogli odpocząć i nabrać siły po długiej podróży. Po południu poszliśmy na kręgle. Przez godzinę rywalizowaliśmy między sobą, a także bawiliśmy się wspólnie. W poniedziałek rano zebraliśmy się pod naszą szkołą, by wyruszyć na wycieczkę do Krakowa. Na miejscu podzieliliśmy się na dwie grupy (polską i niemiecką) i zwiedzaliśmy Kraków. Przeszliśmy Traktatem Królewskim na Wawel. Tam kilkoro z nas wzięło udział w happeningu i wspólnie z uczestnikami innej wymiany zatańczyło skoczną polkę. Poznaliśmy także historię krakowskich kościołów i bliżej poznaliśmy miasto. Równo o godzinie 12:00 usłyszeliśmy hejnał wygrywany z wieży kościoła Mariackiego, następnie odwiedziliśmy Uniwersytet Jagielloński, przy którym mieliśmy okazję wziąć udział w doświadczeniu fizycznym związanym z ciśnieniem, świetnie się przy tym bawiliśmy. Dowiedzieliśmy się także, jak wygląda tam inauguracja roku akademickiego. Kolejny dzień to kolejna wycieczka, tym razem do miejsca jednej z największych tragedii w historii ludzkości - Auschwitz Birkenau. Rano spotkaliśmy się pod szkołą, a gdy dojechaliśmy na miejsce, ponownie zostaliśmy podzieleni na dwie grupy i poznawaliśmy historię tamtego miejsca. Pierwszym punktem był Oświęcim - tzw. obóz macierzysty. Następnie udaliśmy się do drugiego obozu koncentracyjnego - Brzezinki. Na koniec oglądaliśmy krótki film związany z obozem. W środę wzięliśmy udział w lekcjach i mieliśmy okazję do pokazania gościom naszego liceum, a następnie odwiedziliśmy Zabrze. Byliśmy w kopalni „Guido”, gdzie mogliśmy poznać poziom 320. Założyliśmy kaski i zjechaliśmy szybem na najgłębszy poziom, który można zwiedzać. Tam poznaliśmy tajemnice pracy górników, a także maszyny i narzędzia, jakimi się posługiwano kiedyś i jakimi posługuje się obecnie. Nie obyło się także bez zabawnych sytuacji. Martyna trudy górnicze pokonywała… w butach na koturnach ;], oprócz tego wyjątkową niespodzianką była dla nas jazda podwieszaną kolejką. Czwartek spędziliśmy w szkole, a następnie wróciliśmy do domów, by uczniowie niemieccy mogli się spakować i odświeżyć przed podróżą, bo w tym dniu ich żegnaliśmy.