Galeria

Aktualności

Data dodania: 2017-06-27

Wymiana polsko-niemiecka

Na wymianę polsko-niemiecką wyjechaliśmy 27 maja 2017 roku. Najpierw ruszyliśmy w stronę Oldenburga, gdzie byliśmy następnego dnia. Stąd pociągiem dojechaliśmy do Cloppenburga. Tam czekała już na nas niemiecka młodzież z rodzicami. Z uwagi na wcześniejszy kontakt, niezręczna cisza trwała zaledwie chwilę i szybko została zastąpiona żywą rozmową. Większość z nas była wykończona długą podróżą, dlatego też pierwszy dzień w Niemczech nie upłynął nam zbyt produktywnie.

Nazajutrz rano wszyscy spotkaliśmy się w szkole, skąd udaliśmy się do muzeum na świeżym powietrzu. Reszta dnia była dla nas wolna, co dało szansę bliższego poznania się z naszymi partnerami z wymiany.

We wtorek natomiast pojechaliśmy do Oldenburga. Obejrzeliśmy tam film dotyczący Polski i Niemiec, na temat którego mieliśmy później okazję porozmawiać.  Następnego dnia odwiedziliśmy Osnabrück, gdzie czekała nas wycieczka z przewodnikiem, po której mieliśmy trochę wolnego czasu do swojej dyspozycji.

Czwartek był zdecydowanie najbardziej wyczerpującym dniem. Czekała nas bowiem wielokilometrowa wycieczka rowerowa do parku linowego. Zabawa była jednak warta pokonanych kilometrów. Mimo zmęczenia, tego dnia wszyscy mieli świetne humory. Sił wystarczyło nam nawet na grilla, zorganizowanego po powrocie do Cloppenburga

Zanim się obejrzeliśmy, nadszedł piątek, czyli dzień pożegnania i naszego powrotu do Polski. Rano spotkaliśmy się w szkole, gdzie wszyscy zjedliśmy wspólne śniadanie. Następnie udaliśmy się do domów, by cieszyć się ostatnimi wspólnie spędzonymi godzinami.

Cały wyjazd upłynął nam bardzo przyjemnie, jednak pożegnanie się z tak wspaniałymi ludźmi nie należało do łatwych. Pozostaje nam tylko pocieszenie się faktem, że już jesienią znowu się spotkamy, tym razem w Polsce.