Galeria

Szybki kontakt
II Liceum Ogólnokształcące
ul. Żeromskiego 46
41-902 Bytom

tel. 32 282 78 57 - liceum
bip
Opis projektu

 

Wniosek aplikacyjny złożony w ramach akcji KA2 Partnerstwa strategiczne edukacji szkolnej w programie Erasmus + został zatwierdzony do realizacji w sierpniu 2016 r. Beneficjentem projektu jest Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Bytomiu.

Projekt zatytułowany Moving forward with key competences będzie realizowany w  latach 2016 – 2018. Maksymalna przyznana kwota dofinansowania wynosi 104 800,00 euro.

Głównym celami projektu są:

-         rozwijanie umiejętności podstawowych, w szczególności znajomości matematyki, nauk przyrodniczych oraz umiejętności językowych,

-         podniesienie jakości i atrakcyjności nauczania w szkole poprzez:

·        eksperymenty,

·        zajęcia praktyczne,

·        wycieczki przedmiotowe,

·        prace projektowe

-         poznanie przez nauczycieli innowacyjnych praktyk i metod pracy  oraz wdrożenie ich na poziome lokalnym.

 

Projekt adresowany jest do uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych i odpowiada na wymagania dzisiejszego rynku pracy.

Realizacja projektu ma służyć poprawie jakości kształcenia w szkołach biorących udział w projekcie. Dzięki wymianie doświadczeń podczas spotkań projektowych oraz upowszechnianiu przykładów dobrych praktyk, nauczyciele będą mieli możliwość wprowadzenia innowacyjnych form i metod pracy, co przełoży się na podwyższenie poziomu wiedzy i umiejętności uczniów. Dyskusje i warsztaty służyć będą podniesieniu kwalifikacji nauczycieli zaangażowanych w realizację projektu na różnych polach – związanych z dydaktyką przedmiotu oraz pracą wychowawczą związaną z pracą z uczniami ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi.

Uczniowie zaangażowani w prace nad projektem będą mieli możliwość wszechstronnego zdobywania wiedzy poprzez jego interdyscyplinarność. Uczniowie pracując w grupach (również międzynarodowych) będą prowadzić prace badawcze w terenie z wykorzystaniem różnego rodzaju sprzętu. Poszerzą swoją wiedzę i umiejętności z zakresu matematyki, geografii, biologii, chemii, fizyki oraz języków obcych. Poprzez współpracę międzynarodową i wyjazdy do szkół partnerskich będą mieli szansę poznania innych kultur i zwyczajów oraz kształcenia umiejętności społecznych i komunikacyjnych.

 

Do głównych działań organizowanych w projekcie należą:

-         przeprowadzenie ankiety nt. matematyki i nauk przyrodniczych,

-         opracowanie zadań z matematyki na platformie e-learningowej,

-         misja: eksperymenty – stworzenie bazy eksperymentów z fizyki i chemii,

-         stworzenie zasobów edukacyjnych wzbogacających lekcje biologii i geografii,

-         stworzenie słownika do zintegrowanego kształcenia przedmiotowo – językowego (CLIL),

-         uczenie poprzez projekty interdyscyplinarne.

 

Wśród przewidywanych rezultatów projektu należy wymienić:

-         raport z ankiety na temat matematyki i nauk przyrodniczych,

-         zbiór zadań matematycznych,

-         kompendium eksperymentów z fizyki i chemii,

-         materiały edukacyjne do lekcji biologii i geografii,

-         zestaw ’małych’ projektów interdyscyplinarnych,

-         słownik CLIL.

Menu